Πολλές φορές ακούω ανθρώπους να μιλάνε για κάποια "μυστήρια" στη Γη ή έξω από αυτήν επικαλούμενοι κάτι που διάβασαν σε βιβλίο ή σε κάποια ιστοσελίδα ή που είδαν σε κάποιο Βίντεο. Θα αναφέρω μερικά επιγραμματικά: το μυστήριο των Πυραμίδων, το τρίγωνο των Βερμούδων, αρχαίοι εξωγήινοι, πολιτισμοί που χάθηκαν "μυστηριωδώς", μας ψεκάζουν (αναφερόμενοι στα chemtrails) και πολλά άλλα...
Η αλήθεια είναι ότι το διαδίκτυο είναι γεμάτο από ιστοσελίδες που ασχολούνται με τέτοια "μυστήρια" και στα οποία κάποιοι που αυτοαποκαλούνται ερευνητές, συγγραφείς μερικές φορές και επιστήμονες παραθέτουν τις προσωπικές τους -και όχι μόνο- εξηγήσεις ή ανησυχίες. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα να διασταυρώσει κανείς πολλές από τις πληροφορίες.....
Παρά το ότι μερικές "εξηγήσεις" των "περίεργων" φαινομένων εξάπτουν και την δική μου φαντασία, σκέφτομαι πάντα ότι θα πρέπει να εφαρμόζουμε το "ξυράφι του Όκαμ". Δηλαδή όταν υπάρχουν πολλές πιθανές θεωρίες που εξηγούν ένα φαινόμενο η απλούστερη είναι η καλύτερη. Παρά το γεγονός ότι η επιστήμη δεν έχει δώσει πειστικές απαντήσεις σε όλα τα φαινόμενα του Σύμπαντος, πρέπει να αποδεχτούμε ότι είναι η μόνη που μπορεί να το κάνει, ακολουθώντας την αυστηρή μεθοδολογία της. Δεν είναι ανάγκη λοιπόν να καταφεύγουμε σε "περίεργες" υποθέσεις που είναι αδύνατον να επαληθευτούν.
Αν δούμε ένα πεσμένο δέντρο μετά από μια καταιγίδα θα υποθέσουμε ότι το έριξε ο άνεμος και όχι ότι το βράδυ προσγειώθηκαν εξωγήινοι που θέλησαν να το ρίξουν γιατί δεν τους άρεσε όρθιο !!
Το να δημοσιεύσει κάποιος τις προσωπικές του ιδέες ή απόψεις σε βιβλίο ή ακόμα περισσότερο στο διαδίκτυο είναι εξαιρετικά εύκολο σήμερα. Έτσι το μπαλάκι περνάει στον αναγνώστη. Αυτός πρέπει να κρίνει αν η πληροφορία που λαμβάνει έχει κάποιο βαθμό βαρύτητας και αν η προέλευσή της είναι αξιόπιστη. Υποστηρικτής στο φιλτράρισμα της πληροφορίας είναι η επιστημονική γνώση.
Δυστυχώς τα στοιχεία δείχνουν ότι στην χώρα μας υπάρχει επιστημονικός αναλφαβητισμός. Ως αποτέλεσμα ενός εκπαιδευτικού συστήματος που προωθεί την στείρα αποστήθιση και μεγεθύνει την αγωνία των εξετάσεων, ο μαθητής δεν προλαβαίνει να αντιληφθεί την ομορφιά των μαθημάτων που διδάσκεται. Οι φυσικές επιστήμες στο σχολείο δυστυχώς δεν απολαμβάνουν την συμπάθεια των παιδιών. Η φυσική, η χημεία τα μαθηματικά είναι τα δύσκολα μαθήματα, μια σειρά από τύπους και διαδικασίες που πρέπει να τους μάθουν οι μαθητές που θα τα "δώσουν" στις εξετάσεις. Οι υπόλοιποι τα έχουν εκ των προτέρων απορρίψει. Χρειαζόμαστε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που επιδιώκει να μορφώσει και όχι να καταρτίσει, να παράγει ελεύθερα σκεπτόμενους ανθρώπους και όχι "χρήσιμους ηλίθιους". Να διδάσκονται, χωρίς το άγχος των εξετάσεων που θα τους "καθορίσουν" την ζωή, τις βασικές επιστήμες. Και αφού αποκτήσουν την γνώση δεν θα είναι ευκολόπιστοι σε οποιαδήποτε πληροφορία τους παρέχεται.
Μέχρι τότε ας αντιμετωπίζουμε όλοι τις πληροφορίες που συναντάμε με κριτικό πνεύμα και ας μην τις ενστερνιζόμαστε χωρίς μια δεύτερη σκέψη..
Η αλήθεια είναι ότι το διαδίκτυο είναι γεμάτο από ιστοσελίδες που ασχολούνται με τέτοια "μυστήρια" και στα οποία κάποιοι που αυτοαποκαλούνται ερευνητές, συγγραφείς μερικές φορές και επιστήμονες παραθέτουν τις προσωπικές τους -και όχι μόνο- εξηγήσεις ή ανησυχίες. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα να διασταυρώσει κανείς πολλές από τις πληροφορίες.....
Παρά το ότι μερικές "εξηγήσεις" των "περίεργων" φαινομένων εξάπτουν και την δική μου φαντασία, σκέφτομαι πάντα ότι θα πρέπει να εφαρμόζουμε το "ξυράφι του Όκαμ". Δηλαδή όταν υπάρχουν πολλές πιθανές θεωρίες που εξηγούν ένα φαινόμενο η απλούστερη είναι η καλύτερη. Παρά το γεγονός ότι η επιστήμη δεν έχει δώσει πειστικές απαντήσεις σε όλα τα φαινόμενα του Σύμπαντος, πρέπει να αποδεχτούμε ότι είναι η μόνη που μπορεί να το κάνει, ακολουθώντας την αυστηρή μεθοδολογία της. Δεν είναι ανάγκη λοιπόν να καταφεύγουμε σε "περίεργες" υποθέσεις που είναι αδύνατον να επαληθευτούν.
Αν δούμε ένα πεσμένο δέντρο μετά από μια καταιγίδα θα υποθέσουμε ότι το έριξε ο άνεμος και όχι ότι το βράδυ προσγειώθηκαν εξωγήινοι που θέλησαν να το ρίξουν γιατί δεν τους άρεσε όρθιο !!
Το να δημοσιεύσει κάποιος τις προσωπικές του ιδέες ή απόψεις σε βιβλίο ή ακόμα περισσότερο στο διαδίκτυο είναι εξαιρετικά εύκολο σήμερα. Έτσι το μπαλάκι περνάει στον αναγνώστη. Αυτός πρέπει να κρίνει αν η πληροφορία που λαμβάνει έχει κάποιο βαθμό βαρύτητας και αν η προέλευσή της είναι αξιόπιστη. Υποστηρικτής στο φιλτράρισμα της πληροφορίας είναι η επιστημονική γνώση.
Δυστυχώς τα στοιχεία δείχνουν ότι στην χώρα μας υπάρχει επιστημονικός αναλφαβητισμός. Ως αποτέλεσμα ενός εκπαιδευτικού συστήματος που προωθεί την στείρα αποστήθιση και μεγεθύνει την αγωνία των εξετάσεων, ο μαθητής δεν προλαβαίνει να αντιληφθεί την ομορφιά των μαθημάτων που διδάσκεται. Οι φυσικές επιστήμες στο σχολείο δυστυχώς δεν απολαμβάνουν την συμπάθεια των παιδιών. Η φυσική, η χημεία τα μαθηματικά είναι τα δύσκολα μαθήματα, μια σειρά από τύπους και διαδικασίες που πρέπει να τους μάθουν οι μαθητές που θα τα "δώσουν" στις εξετάσεις. Οι υπόλοιποι τα έχουν εκ των προτέρων απορρίψει. Χρειαζόμαστε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που επιδιώκει να μορφώσει και όχι να καταρτίσει, να παράγει ελεύθερα σκεπτόμενους ανθρώπους και όχι "χρήσιμους ηλίθιους". Να διδάσκονται, χωρίς το άγχος των εξετάσεων που θα τους "καθορίσουν" την ζωή, τις βασικές επιστήμες. Και αφού αποκτήσουν την γνώση δεν θα είναι ευκολόπιστοι σε οποιαδήποτε πληροφορία τους παρέχεται.
Μέχρι τότε ας αντιμετωπίζουμε όλοι τις πληροφορίες που συναντάμε με κριτικό πνεύμα και ας μην τις ενστερνιζόμαστε χωρίς μια δεύτερη σκέψη..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου